30 maj 2015

Gråskala






Är galen i grått just nu.

Har planterat nya växter i nya krukor under våren och de är alla grå.
Våren och sommaren är min favorit årstid när det kommer till att inreda här hemma.
Välkomnar varmt växternas och loppisarnas årstider.

Är även på jakt efter nya sängkläder.
Har använt vita linnelakan från H&M Home sedan jag flyttade in i min lägenhet för snart tre år sedan.
Tvättat dem och bäddat i dem igen.
Om och om och om igen.
Kvalitén är helt fantastisk men nu börjar de bli lite väl tunna efter överdriven användning (och tvättning...en mani jag har:)).
Det ska absolut bli linne lakan återigen.
Finns inget vackrare och skönare att sova i.
Den här gången i grått.
Gärna flera grå nyanser ihop.
Vill åt kombinationen kalla gråtoner tillsammans med varma trätoner i resten av huset.







Ljuvlig sovrums inspiration från Lovely Linen by Kardelen


Låt sökandet börja och fin lördagskväll mina vänner.


Maria.


Foton på växter mitt eget.
 Nr  2, 3 och 4 via min Pinterest - GREY







6 kommentarer:

  1. Detsamma till dig och din fina blogg,

    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen fint! Lät ju trots allt mina gråa väggar i sovrummet vara kvar även om det egentligen inte var mitt förstahandsval...Låter fantastiskt med lakanen, speciellt då vi nyligen beställde hem ett sådant! Hoppas även på lite svalare nätter...Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser, så fint med grått…och ni kommer älska lakanen! Svala, skrynkliga och superhärliga! Kram!

      Radera
  3. Ja så snyggt med grått! Hm har väl sina underbara lakan i grått också? I alla fall har de haft! Detta måste vi undersöka! Stor kram från Jennie! ❥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!! Ja, de finns i grått i flera nyanser…jag vill ha ett helt gäng, vi undersöker vad som blir bäst tillsammans:) Stor kram vännen!

      Radera