12 oktober 2015

DIY / Barnrum



Förra året kom jag över en vacker gammal dörr och idén om en gigantisk griffeltavla till pärlan väcktes till liv.
Jag slipade av dörren och målade den med griffeltavlefärg i två lager och resultatet är strålande bra.
Min godisbit har målat och skrivit och suddat sedan dess och färgen sitter hur bra som helst.
Jag tycker ju dessutom att den så här med nåt år på nacken blivit precis så där vackert patinerad när trät svällt och skapat kanter som gör att den känns använd och inte så perfekt.


Stämplar från 
Ett tips då vi har haft så mycket kul med dessa under många och långa vinterkvällar.
Bara att köpa ny bläckdyna på hobbybutiken när den som följer med tar slut eller när man glömt sätta på locket för många gånger.


Pallen från IKEA är absolut superfin precis som den är, men då jag blivit ett proffs på spraymålning tror jag ändå att den ska få sig en omgång svart färg när lampan nedan så småningom ska sprayas.


Blandad kompott av gammalt och nytt.
Enkla plåtburkar som jag fäst på en spik med varsin metall klämma fungerar som pennställ tillsammans med vackra presentpappers rullar.



Den här boxen köpte jag färdig med griffeltavlefärg påmålad, men idén är ju hur enkel som helst att sno för att fixa egna förvarings lådor eller burkar till diverse småplock.
Så kör hårt nu i vinter, när uteliv blir
inneliv.
Det går oftast att med relativt enkla medel fixa och trixa till det mesta 
till något som oftast känns lite mer personligt.

Fin kväll alla fina!

Kramen M.



7 kommentarer:

  1. Lovely! Så fint hon har det! ♡ Och så blir jag påmind om att vi bara måste ha en liten målarträff snart igen! Kraaaaaaam! / Jennie ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jaaaaaaaaaa på målarträffar, adventsmys och vanligt vardagsliv! Stor kram vännen♡

      Radera
    2. Jaaaaaaaaaa jag läääääääängtar!!!! ♡♡♡

      Radera
  2. Din kreativitet alltså, alltid så påhittig och med finaste resultaten! Lyllo Tuva :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men tack vännen! ...o lyllo mig att ha en sån go syrra som du!:) kram♡

      Radera
  3. Ja skorpan har det så fint tack vare sin kreativa mamma.

    Kramen mamma

    SvaraRadera