20 januari 2016

Från svart till rosa



Plötsligt händer det.
Då menar jag inte bara att ROSA toner letat sig in här hemma.
Jag menar även och törs säga orden.
JAG MÅR BÄTTRE.
Nästan bra kanske.
Svårt att säga.
Efter så lång tid av känslomässig uppförsbacke blir jag liksom glad av att bara känna mig gladare.
Utan att egentligen veta varför.
När man bestämmer sig för att nog är nog, vad det än gäller så tror jag att det är bra att pressa in lite nytt i både liv och hem.
Förändring är ALLTID bra och grunden till livsutveckling.
Att stampa runt på samma plats och tro att saker och ting kommer till en per automatik är en stor fet lögn.
Du måste välja.
Våga pröva.
Vilja mer.
Orka lite extra.
Vägra fastna i det där missnöjesträsket där allt är plant och platt mest hela tiden.
Att må OK är inte OK.
Att sikta mot BRA är alltid BÄST.
Jag ser mitt eget liv som en pågående resa.
En resa före och efter.
Före separation och efter.
Före egna butiken och efter.
Före honom och efter.
När man befinner sig mitt i brinnande känslostormar är det svårt att se framtid.
Nu när jag kommit en bit på vägen och bara väntar in den där allra sista energin så vet jag.
Att det blir bättre.
Till och med ROSA:)
Bara det.
Alla som känner mig känner även till min färgskräck.
Så att gå från nattsvart till rosa är en stor förändring som tagit mig väldigt lång tid.
I hjärtat bor fortfarande oron.
I kroppen känns fortfande tröttheten.
I ögonen gömmer sig fortfarande tårar.
Men inte mest hela tiden.
För mig är det stort.
Jätte jätte stort.







Bara bra saker säger orden på blocket.
Ja, nu består ju tyvärr ingens liv av bara bra saker.
Däremot kan man välja att sortera.
Sortera bort så mycket dålig energi man kan och ösa med den energi som är bra.
Jag tjatar ofta om det här men för mig är det viktigt för att komma framåt.
I det korta liv som vi bara lever en enda gång.
En bra tankeställare som tål att tänkas på ;)

Fin kväll mina vänner.
(…och för er som vill ha ett lite mer rosa liv så kan jag tipsa om 
L A G E R H O U S E där jag hittat min lilla nybörjarsamling).

Kramen M.


3 kommentarer:

  1. Tiden läker alla sår håller nog trots att det kanske är en klyscha! Och rosa är ju så fint, den där lite puderrosa färgen!

    Så skönt gumman att du mår bättre det förtjänar du verkligen!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om tiden läker precis alla sår, men den gör iaf att vissa saker lugnar så att ny välbehövlig energi kan komma tillbaka:) Tack världens bästa du som stöttar mig alltid och jämt. Hade bara varit halvvägs utan dig♡ ...och rosa är nog här för att stanna. Nytt och friskt;)

      Radera
    2. Det kommer att bli så bra ska du se och detta året är ju ditt år och det har ju bara startat! Rosa är en bra start!

      Kram Mamma

      Radera