13 juli 2016

Tips & Span


Hej och hå.
Morgonlöpning och stillsam ryggträning lite ängsligt sådär efter 
ryggskott som inte riktigt vill ge sig av.
Pärlan hos pappa och dags att ägna de två sista dagarna på min minisemester till att packa hardcore.
Ovan jag i egen hög person med veckans förlorarklipp.
Lampfot från myrorna i alabaster med en iskruvad diamondlight från fantastiska
 FRAMA (vars hemsida för övrigt inspirerar deluxe.)
Pärlan och jag brukar tävla på Myrorna.
Bästa kapet för max 20 bagare.
Jag förlorade veckans omgång då min fantastiska lampfot stack iväg på hela 50 riksdaler medan hon 
hittade söt liten porslinsskapelse för endast 8 spänn.
Heja och bra att blanda.
Gammalt och nytt i en mix där hon dessutom lär sig att förstå värdet i saker och ting tänker jag.
Printet på bänken kommer från min fina kompis 
"Blown Away" är namnet och även vad jag känner när jag ser det såklart.
Älskar det och har redan platsen klar på nya stället där de vackra utblåsta ljusen ska få hänga.
Detta är Annas första fotoprintar i en serie om två.
In och kika bums.

y

Haman handduk/pläd från 
På önskelistan att slänga lite slarvigt över någon stol någonstans.
Extremt vacker färgkombo på just denna.


Dagens absolut bästa KAP blir dessa galet snygga påslakan i tvättad bomull
från ELLOS
Hej höst och snyggt mörkt grått.




Älskar ju som bekant lampor i alla dess former.
Gärna enkla historier som grund men också gärna udda och konstiga varianter.
Bara att köra och testa sig fram.
Olika stilar behöver inte kännas spretigt så länge färgtonerna går åt samma riktning.
Gör som jag.
Lek och ha kul så brukar det bli bra.
Ovan MALIN PERSSONS fantastiska sovrum med belysningsidé att stjäla.
Ska testa mig fram på nya stället med STORT fokus på just belysning.
Rätt ljus kan ändra hela upplevelsen i ett rum.
Lovar.













Sommaren blir aldrig lika mycket MODE för mig som resten av året.
Enklare leverne och inte inte mycket nytt på fronten.
Man tar på det som är skönast efter väder och vind.
Trots en vilande säsong har jag spanat in några godbitar som synes ovan.
Får ofta frågor om bas och vilka tishor som rekommenderas.
Personligen är jag väldigt svag för holkärm.
HUNKY DORY är masters på passform och sköna kvalitéer och jag säger ja tack till
denna perfekta lilla trasa i grått.
Vill man inte visa sina armar fullt ut lika mycket kan man kanske gå loss på 
en oversize variant från H&M TREND som även gör skinnkjolen to die for.
För fulländad look skulle jag inte ha något emot att svassa runt i något par av heelsen
från WHYRED som just nu finns på rea i den egna webbutiken.
Enkel sommarkombo som lätt går att ta med sig in i höst.
Bara att adda kavaj och senare byta pumps mot boots.


Nu åter till packning.
Så mycket längt på uppackning och morot deluxe när det känns som om prylarna 
i alla lådor och skåp bara förökar sig.
Hepp och fin onsdag mina vänner.

Kramen M.






4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så fint i erat nya hem! Kreativiteten får bara flöda!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror vi på. Tack bästa bästa. Alltid <3

      Radera
  2. Åh din blogg vännen! Så mycket inspiration!!! Nu när T är lite större så ska jag minsann inte missa ett enda inlägg! Så spännande med flytten! Snart ska vi hänga där hela hösten!!! Längt på det fastän det är sommar (ok-jag-erkänner----älskar-hösten) Kraaaam bästa finaste du! / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också. Efter både höst och er i vår nya lya. Du är bäst och tack min finaste. Alltid <3

      Radera