15 oktober 2016

Nya Blandade Listor


Same same but different.
Rätt bra beskrivning just nu.
Nytt hem.
Nytt jobb.
Nytt liv.
Samma jag men ändå inte.
Sommarens aj i hjärtat känns långt bort och energin börjar åter vara på rätt ställe.
Det N Y A i livet har blivit bensinen som gjort att jag kunnat gasa till nästa station.
Från motigt till lätt.
Nya människor och nya miljöer.
En omstart och en stor förändring.
Plus en massa insikt på vägen.
Som alltid när man lämnar något som berört en bakom.
"Change is good" är orden som varit mitt mantra här på bloggen och i livet många gånger om.
Stämmer så bra och fungerar så väl i praktiken.
Man känner sig som ny fast man är samma som förut.
Småblarrigt men ni fattar vad jag menar.












Dagens inspiration i svart och vitt är egentligen bara foton.
Ibland behöver det ju inte vara mer.
Att bara vila ögonen på ett magiskt ögonblicksverk.


Har precis kört igenom spellistan på Spotify.
Den där egna listan som under våren och sommaren ropade hans namn och andades hans närvaro.
Låtar att bli glad av som sedan blev en enda minnesångest efter att blixten slog ned från klar himmel.
Tills nu.
I flera dagar har jag hojat runt med listan i lurarna.
Tagit tillbaka den där braiga musiken som inte längre är vår.
Blandat in tonerna i mina nya listor.
Världsbra musik ska man ju lyssna på för sjutton gubbar.
Få nya sköna minnen till.
Känns bra.
Att man kan fixa det mesta och lite till.
Frihetskänsla i kroppen.

Stark.
Att må fint av att bara vara sin egen.


Superwoman-feeling på det och dags att smaska nybakade bullar med liten skrutta 
och se tecknad film.
Livets kontraster och fin kväll mina vänner.


Kramen M.







SparaSpara

2 kommentarer:

  1. Nya härliga har startat! Ett stort hjärta till dig och skruttan.

    Kram Mamma

    SvaraRadera