15 december 2016

Designhotellet och Kärleksdöden



Spontanmiddag och rundvandring på Örebros snyggaste hotel
BORGEN i Clarion Collection familjen.
Man tackar en helt vanlig torsdag.
I huset vars utsida i tegel med tinnar och torn (som måste upplevas i dagsljus) med anor från 1800 talet 
har jag ikväll fått en liten tur till både sviter och enklare rum.
(Tack Stina!)
ALLA lika snygga och vartenda ett med välbevarad charm och det där detaljtänket som jag 
tycker så mycket om.
Designteamet EGNELL / ALLARD har inte lämnat eller glömt något åt slumpen.
Ovan svit med bla Y-stolar och kakelugn alá tidigt 1900-tal.
Mixad inredning när det är som allra bäst.
Här måste jag bara bo med någon.
Någon gång.
Basta.


Rökfärgad belysning mot vackra fönster och utsikt mot vår svartå och frimurarloge.


Stora fina Bumlingen. 



Julgranen i entren.
Som att sugas tillbaka i tiden.
Till London och Downton Abbey eller nåt.



…..och sist men inte minst.
Innan middagen fick jag mig en dos.
Av henne och magisk teaterföreställning.
"Alice i skräcklandet" hette årets uppsättning.
För tredje terminen har min ärta gått på teaterlektioner en gång per vecka 
genom Medborgarskolan.
Så fantastiskt på alla sätt.
För självkänsla och kreativt tänk.
Här får de både tillverka sina egna kostymer och vara med vid manus-skrivning.
Rekommenderas varmt.
Här och nu.
Stoltheten och kärleksdöden.

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.




2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att få en rundvandring på det anrika hotellet! Och underbara skorpan så fin i sin teatermundering. Så duktig hon är!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bästa sötaste och snyggaste hotellet verkligen. Kram!

      Radera