23 februari 2017

Livet & Tacksamheten


SMÖGEN.
Vår älskade plats på jorden med så många sommarminnen.
Här har jag hängt sedan småbarnsben med krabbfiske, brända axlar 
och brygghäng som sig bör.
Fotot ovan plåtade jag för två år sedan.
Förra sommaren fick jag stanna i staden och jobba medan familjen for.
Stort NO NO på det och längt deluxe prick nu.
Att känna doften av tång och hav betyder sommar för mig.
Sticker alltid ut nyllet och insuper luften när vi närmar oss bron
som tar oss till denna magiska lilla udde.
Just idag känns platsen extra kär.
Med på resan många gånger om och den största Smögen älskaren 
av oss alla är han som jag kallar familj.
Mammas man som jag känt sedan 9 års ålder.
Han som hjälper mig med allt och lite till.
Bland de snällaste människor jag mött.
Tillsammans med min mamma har jag många gånger om 
blivit uppfångad och meddragen när motgång och storm härjat runt om.
Utan dem skulle vi inte fixa vardagen.
Ärtan och jag.

Jag har många gånger om pratat om livet HÄR och NU på bloggen.
Mitt eviga mantra och mål.
Lättare sagt än gjort kan man kanske tro.
Fast jag håller inte med.
Efter kriser växer man sig starkare.
Jag är långt på väg och mår bättre än på väldigt länge.
Målet om att sudda ut veckans vardag och helg.
Att bara det bästa är gott nog.
Energitjuvar göra sig icke besväret.
Ni som läst känner igen orden.
Livet är så kort.
Han som hjälper mig mer än mest överlevde för två dagar sedan 
i en allvarlig trafikolycka.
En person hade inte samma tur och avled.
Jag ryser av att skriva orden.
I ett lyckorus för det det som inte hände vår familj.
Paradoxalt och tankeställare.

Livet och tacksamheten mina vänner.





Nedräkningen har börjat.
Snart är vi där.
Tillsammans.

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.









2 kommentarer:

  1. Så fantastiska berörande ord och tårarna rinner! Livet som kan vändas till tragedi på en sekund! Tacksamhet!

    Och älskade Smögen och de oerhört vackra bilderna. Och den fina bilden (som säger så mycket) på dig och skorpan.

    Tacksamhetskram från Mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄLSKADE DU! Nu kör vi vår och sommar…mot Smögen och mys! Bamsekramen!!<3

      Radera