16 april 2017

VACKERHET


Bara massa 
VACKERHET.
Finns ens det ordet?
Rödmarkering i datorn när jag skriver men vad gör väl det.
Jag myntar ofta egna ord och använder dem flitigt i forum där bara jag bestämmer.
VACKERHET.
Så vackert ord ju:)
Ovan och under i form av vackra bilder i pastell.
Som en ingjutelse av det som väntar.
Vår med knoppar i vackra toner och en sommar som fortfarande
är oskriven framför.
Minns exakt den här tiden och dagarna runtom förra året.
Påsken då och påsken nu.
Ett år som känns kort men som fyllts med så mycket och mer.
Är ju som bekant förtjust i reflektion av då och nu.
Det ger en skön känsla och kick i själen.
Att se hur mycket som faktiskt händer fast
man tycker att tiden bara rusar.
Jag lämnar nu tre dagar av ledighet och bortkoppling
med vänner, familj och massa kärlek.
Godis och mat.
Vin och sena nätter.
Tack och tacksam.








Imorgon rullar vardagen för mig igen.
Vecka att se fram mot med treat att längta till.
Mums och mys.
Fortsatt fin helg mina vänner.

Kramen M.






Foto via PINTEREST








SparaSpara
SparaSpara

2 kommentarer:

  1. Vackerhet var ett fint ord och beskriver bra din blogg! Och en jättemysig har vi alla i familjen haft tillsammans!

    Kram Mamma

    SvaraRadera