3 juni 2017

Vid-Sidan-Av-Treat


Svart och vitt.
Svartvita foton.
När jag för hundra år sedan upptäckte Pinterest långt innan
 bloggande och Instagrammande var det just de fotona jag fascinerades av.
Fotokonst i allmänhet har alltid intresserat mig.
Jag ser mina egna vinklar och mitt tänk redan på 
bilder från barndomen med titta-tryck-kameran.
Då när man fick lämna in rullen och vänta nån vecka på bilderna.
Framkallde redan då gärna i svart/vitt.
 Så fort kameran kom till mobilen tog jag 
tonvis med bilder och redigerade i dåliga appar.
Ansikten, händer och rörelser.
Moments.
Ögonblick som knappt märks i verkligheten men som fastnar 
på linsen och förevigas.
Det är något alldeles speciellt med det.
Sedan en tid tillbaka leker jag med en enkel systemkamera 
och samlar på mig just dessa ögonblick.
Till vad vet jag inte riktigt ännu men stunden och avkopplingen
från en mer än hektisk vardag med sprängfull skalle behövs.
Kanske en samling att visa så småningom.
Vi får se.
Att äga något hemligt bara för mig är också rätt spännande.








Gamla foton via min 
Inspiration och vad som lockar mitt öga i linsen.
Hepp på det och mot jobb igen då.
Fin helg mina vänner.

Kramen M.







1 kommentar:

  1. Du är en mästare på att ta fina bilder och få fram det väsentliga! Vad ska det månne bli av detta, en ny karriär kanske!!!!!????

    Kram Mamma

    SvaraRadera