21 augusti 2017

Här-Och-Nu-Helg



Härlig helg i bagaget.
Kär återträff med vår andra familj efter en 
sommar som rusat iväg utan att vi hunnit med.
Sleepover.
Vänskap.
Lek.
Vin.
Kärlek.
Kvartersloppis på lördagen och matmarknad 
på söndagen i vårt gamla Örebro-kvarter 
WADKÖPING med lokala företag och kreatörer på plats.
Surdegsbröd, kravodlade grönsaker, keramik mm och så god mat såklart.
Godaste förmodat och taget hos mina vänner på 
som serverade gös-tacos jag sent ska glömma och vill äta igen och igen.
Mat på riktigt i vanlig ordning.
Camilla från 
stod nästgårds och bjöd på energigivande 
humör och den ena snygga saken efter den andra 
att vilja ta med hem bums.

När vi väl kommit hem till vår lilla gata 
i stan fortsatte kvällen med överraskningsgrillning i vårt lilla "kollektiv".
Uppdatering för trion med vuxna medan barnen gjorde gatstenarna
glada med kritor och lek på sommarlovets allra sista kväll.

Livet HÄR OCH NU.
Tacksam och glad.
Ni allihop alltså.



Älsk på fiffiga lilla skålen som med ett fat under 
gör så att vattnet rinner av på både frukt och grönt.


Mina tjejer i full färd med att beställa
färskpressad  jos 
från lokala 
Fint som snus för snörvlig liten ärta.




 Gös-tacos till söndagslurre.
Mmmmums.


Nu ny vecka med mer och massor.
Ärtan till pappsen och jag mot FORMEX och Pride-parad.
Hepp på det.
Steg för steg.
Energi på väg tillbaka.

Fin start på veckan mina vänner.
Kramen M.




2 kommentarer: