7 januari 2018

Beige Är Det Nya Grå och Hej På Dig



Hej 2018.
Ännu ett år i bakfickan.
Ett år av blandad kompott.
Händelserikt.
Det är spännande att summera.
Att gå igenom månad för månad av det 
gångna året och fundera lite på vad som 
hänt.
Vad man har upplevt och vad man har lärt sig.
Jobbet och jobbet.
Mer och mycket.
Nya utmaningar och mer säker i rollen.
Att våga lita på sig själv i det som oftast bara känns i magen.
En kreativ hjärna vilar aldrig.
På gott och ont.
Naturligtvis gör det insnöade intresset att man följer 
flöden och trender.
Har precis djupdykt på nätet för att samla 
ihop 2018 års hetaaste inredningstrender.
Vilka färger?
Vilka material?
Vilka stilar?
Intressant.
Viktigt och oviktigt i en och samma mening.
För mig personligen handlar inredning i vanlig ordning 
om okrånglighet och personlig prägel.
I jobbet är vidvinkeln bredare och där får 
jag utlopp för den inspiration och
de idéer som inte får plats i mitt eget hem.


Eter en vår med spökbesök från det förflutna har jag bestämt att tredje
gången gillt är en skröna.
Rätt ska kännas lätt och olika barn leker inte bäst.
Som balsam på vägen tillbaka har nya vänner hittats.
Bästa vänner och kloka män.
Med värme och omtanke har jag styrts rätt och stärkts.
Bestämt mitt eget värde.
Gjort sommaren solo med vänner, familj, vin, barn och skratt.
TACKSAM.

Efter regn kommer sol.
Som en värmande överraskning ända från Peking.
Hej på dig som gör mig väldigt glad.














Beige är enligt trendspanarna det nya grå.
En övergång från kallt till varmt men ändå inte.
Silver istället för guld blir motvikten och hej på 
ett fortsatt vackert möte mellan de olika elementen.

Soffan TOGO som fortsatt drömmöbel, ELLE Decoration reportage
från mitt hem med betongkuben i fokus, galet roligt samarbete med 
stans mysigaste klädbutik och att våga byta klack mot platt får bli 
slutklämmen på kvällens inlägg om året som gått.

Nu kram och mys med hon som fortsatt håller mig 
uppdaterad på här och nu.
Kärleksbomben som under året fyllt 10 år 
och känns stor och liten i en och samma kropp.
Hepp på det och fin start på nytt år mina vänner.

Kramen M.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar