22 februari 2018

Sommarlängt, min högsta lilla vinst och toner i tiden


Sommarlängtan.
Ja.
Vi vet ju alla vad det innebär och hur det känns i kroppen.
Iallafall vi som bor här uppe i norr.
Där dagarna är korta under stora delar av året.
Kampen varje år.
Över snoozandet och det faktum att mer sömn behövs så här års.
Det sistnämnda är något jag är dålig på.
Att jobba som jag gör med sena kvällar
de flesta av veckans dagar gör att man förlänger
kvällen till natt för att få lite känsla av vanligt liv.
Att tvätta eller måla naglarna klockan tolv på natten är för mig helt 
normalt onormalt.
Som följd är morgnarna segare än segast.
Februari börjar närma sig sitt slut och sedan är det 
bara mars kvar.
Innan ljuset och livet på gatorna börjar stöka runt och leva igen.
Att cykla hem utan cykelljus och stanna ute en stund.
Umgås och må gott med andra.
Ja, ni fattar.
Fattar längtet.

Till sommarlängtet kommer också vad som inspirerar.
Jag som älskar guldsmycken blandar gärna in silver 
till sommaren.
Vita skjortor och enkla tishor blir i vanlig ordning 
favoriter på klädtoppen när smyckena får ta mer plats 
och breda ut sig mot vit en enkel bakgrund.
Inredningen som vi ser på trendhimlen just nu är
vit vit vit och beige.
Så snyggt i alla flöden att man dånar.
Själv addar jag dock gärna en gnutta svart.
Som skarp kontrast och lite mer rocknroll.
Att skapa egen konst är något jag vill vidareutveckla.
En pensel, duk, färg, vin och ljuv musik på hög volym har
många gånger om varit både min glädjekälla och min terapi.
Testa får ni se.
Ingen behöver se om man inte vill ni vet:)










Bild från ett jobb jag gjorde i höstas för 
tillsammans med min goa vän och tillika grymma fotograf
CONCEPTBYANNA
Sommarvibbar och skön färgkombo.




"A quite reflection" kallades
utställningen för My Residence under årets möbelmässa
 och var alla gånger februaris
mest visade lägenhet i sociala medier.
Jag förstår det.
Det är galet snyggt och så mycket just nu.

Fortsätter veckans enda lediga dag med att
slappa efter mysig förmiddag med litet hjärta på sportlov.
Samvetskvalet över tiden som vi behöver mer av äter på mig.
Tackar för första gången skolan för studiedag direkt efter lov på måndag.
Min lediga dag.
Då ska vi hinna ikapp lite minsann.
Hon och jag.
Min högsta lilla vinst.
Livet.

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar