11 mars 2018

Mera Ris



På plats.
Denna MAGISKA pjäs till lampa.
Pjäs kanske antyder tyngd, men 
jag använder mest ordet för att 
beskriva den kraftfulla effekt 
min svävande och luftiga 
”planet” får för hela mitt kök.
Jag är och har under mååååånga 
år varit galet förtjust i just rislampor.
Mycket för dess skulpturala enkla 
form vilket gör dem extremt lättplacerade 
och ofta addar mjukhet till en 
inredning med mycket tvära kanter 
i form av väggar, bord, mattor etc.
På jobbet har vi länge letat efter en 
STOOOOOR variant som inte 
sticker för mycket i pris och nu 
har vi då alltså hittat den.
Min lampa ovan mäter 90 cm
men görs även i mindre diameter 
om du inte har utrymmet.
Under har jag samlat ett axplock 
av inspiration från egen styling 
och andras.
Enjoy!


Rislampor i grupp 
där jag just nu jobbar på en 
ny inredning och dessutom
precis har inlett ett samarbete
runt bryn, fransar och härliga 
produkter.
(Se tidigare inlägg.)




Minirislampa stylad på 
och samma variant fast större
bor i ärtans fönster.
”Min lysande bikupa” säger hon:)



Mitt gamla sovrum.
I min gamla lägenhet.
Landningsplatsen och en speciell tid.
Med rislampa till och från i galet
härligt sovrum som jag delade
med ärtan.
Ni ser hennes gamla utdragssäng längst
ned till vänster.



Ett av sociala mediers mest uppmärksammade
kök/matplats genom åren med 
dubbelbord, Thonets karmstolar 
och japp.
En rislampa som pricken över i:et minsann.
Nedan ny styling från ovan nämndas gamla 
lägenhet ser vi nedan prick nu på 
Instagram.
Kvinnan och numer stylistikonen
heter naturligtvis 
och jadå.
Rislampan hänger med fortfarande.






Flera i grupp på olika höjder 
i ett hörn som ovan.
Lagom bryt till rå industrikänsla.


Svävande på rad.
Tänk er en sommardukning eller 
bröllopsdukning med långbord.
Här från jobbet på 
där jag en mörk vinterdag 
längtade extra mycket efter 
sommaren, Italien och det
lättare livet under ett olivträd 
eller så.



Mitt kök i somras.
Sedan dess omgjort med detaljer 
många gånger om.
Fint med gamla rislampan.
Ännu finare med nya.
STOOOORA.



Miniraketen som efter två dagar 
redan fått flytta till köksfönstret.
En skada jag har.
Att ständigt flytta om.
I en flytande inredning som 
aldrig vilar under längre perioder.
Även denna ny i butiken prick nu.




Ny miljö på jobbet där jag
såklart petade in ett par rislampor.

Nu ska jag ta en lång dusch och 
skrubba av mig både hudceller
och trötthet efter helgens jobb.
En dags ledigt väntar.
Med ärta på ingång och med henne
det andra och så mycket 
härligare livet.
Längt.

Fin kväll mina vänner.
Kanen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar