4 mars 2018

När Det Ena Leder Till Det Andra



Som överskriften antyder är det som vanligt
livets slump som får en in på än det 
ena, och än det andra.
Nya möten som skapar nya erfarenheter och 
nya upplevelser.
Jag arbetar just nu med en ny inredning 
till

BARE SOLUTIONS

En salong i centrala Örebro som utför
Vaxning
Laser (Diod)
Ögonbryn & Fransar
Makeup

Dessutom tillverkar de även egna produkter.
Med naturliga ingredienser för noga utvalda ändamål.
Jag har nu fått förmånen att testa dessa produkter under en tid.
I veckan passade jag även på att testa Lashlift och fixade
form och färg på mina bryn.
Lashlift fungerar som en permanent böjning av dina fransar.
Perfekt om du inte har naturligt böjda fransar och vill
slippa böjsaxen.
En färgning ovanpå det och hepp vad fin man känner
sig även utan mascara.
Behandlingen bör upprepas var 5-6 vecka för
full effekt.
Att formen på brynen gör SÅ mycket för ditt
ansikte är sedan gammalt men jag är extra exalterad då
grymt duktiga Sophie har som hon säger
"en plan för dina bryn"
Hon menar att det går att spara ut och sedan färga mina bryn
för att få mer fyllighet vilket jag trodde var omöjligt.
Vi får se hur det går och jag kommer löpande att rapportera
om både produkter och behandlingar här på bloggen.
Kul instick i vardagen och välkomna att hänga med.



De tre produkter som jag just nu använder och testar.
SALT SCRUB
BODY OIL
&
SKIN MIST
Scrubben använder jag innan dusch på torr hud
och oljan får fungera både som mjukgörare till torr
vinterhy och i topparna på mitt lika torra vinterhår.
Sedan har vi skinmisten.
Perfekt efter vaxning eller rakning för att lugna
irriterad hy men också som toner/ansiktsvatten.
För mig som har väldigt känslig hy i ansiktet och dessutom
lever med hudsjukdomen Rosacea är det alltid lika
spännande att se vad och vilka produkter som fungerar.
Jag har dock märkt under år av flitigt testande att just
veganska produkter med naturligt innehåll utan tillsatser är det
som fungerar allra bäst.
Tycker redan efter bara några dagars användning att
mina utslag och min hy känns lugnare.
Känslan i alla tre produkter är naturlig
och du får den där "på riktigt känslan" utan starka
artificiella dofter.
Ska bli så spännande att testa alla dessa tre produkter under
en längre tid.
Lika här, återkommer med löpande uppdatering:)




Ett av många magiskt vackra fönster i salongen.
Till höger fina små rislampor som ska få följas upp
av stora risbollar blandat med mindre varianter i fång.



Nya bord och stolar i ståhöjd för event och makeup-kurser.



Sköna toner och mjuka material mot vackert slitet betonggolv.
En fin början på en resa mot en väldigt snygg salong:)



Favoritbok på runt glasbord i varm rosé.



Sedan var det det där med förpackningar.
Hur mycket ögat också attraheras av en produkt som tilltalar
utseendemässigt.
Snacka om att lyckas.
Jag älskar det enkla utan krångel.

Nu kör jag söndag med ärtan och vänner.
Hon som också ska få sig en omgång olja på sin lilla
kropp.
Jag har alltid varit noga med vad jag smörjer in och tvättar henne
med så detta känns ju toppenbra.
Att vi kan dela och SPA:a ihop liksom.

Fin söndag mina vänner.
Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar