18 april 2018

Låt Utelivet Börja




Balkongliv.
Uteliv.
Sommarkvällar.
Frukost ute som smakar bättre än bäst.
Öppna dörrar.
Odling.
Växter och örter.
Ja.
Det är mycket härlighet runt denna 
lilla begränsade yta som kommer med 
min lägenhet mitt i stan.
Att inte kunna kliva ut barfota på 
mjuk gräsmatta som man kan göra 
när man har sitt eget hus får 
kompenseras med glädje över att 
slippa klippa mattan och utmaningen 
blir ist att fixa skön oas med den 
yta man har att tillgå.
I år ska jag tänka nytt.
Min balkong är ganska väl 
tilltagen så möbler får plats om man vill.
Sedan gäller det bara att inte korvstoppa.
Hitta luftighet samtidigt som känslan 
av ombonat är viktig.
Speciellt på min balkong som
är öppen åt alla håll och utan tak.

Tanken jag har är att antingen hänga
ett klassiskt balkongbord på räcket 
och fylla på med en fin liten cafégrupp, en soffa som tittar inåt lägenheten lr som nedan i bildflödet
ordna ett kubsystem runt om.
Som sitttplatser och som insynsskydd.
Mycket växter är ett måste, lika som
textilier som får vila innanför dörrarna
och plockas ut i överflöd på soliga dagar.











Min balkong förra året.
Fint men med för mycket insyn.
I år kommer möbleringen kika inåt.
Mysigt är ordet.
För många och långa kvällar ute.
Det tror vi på och låt väderoptimismen
börja;)
Fortsättning följer.


Kramen M.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar